به علاوه دستیابی به چنین راه حلی در مدت زمانی که کشورهای کم رشد جهت رسیدن به توسعه اقتصادی درنظر گرفته اند امکان پذیرنیست(اسلامی،1378). این در حالی است که تکنولوژی به عنوان یک فعالیت انسانی، از هر دو زمینه علم و مهندسی قدمت بیشتری دارد. برای مثال، علم ممکن است جریان الکترون ها در مواد رسانا را از طریق استفاده از ابزار ها و دانش فعلی مورد بررسی قرار دهد.
- عاملی که باعث گذار از روستا های نوسنگی اولیه به شهر های اولیه مانند اوروک و اولین تمدن ها، مانند سومر شد، مشخص نیست.
- نسل امروز، ممکن است تصور کند که هیچ وقت چیزی برای گفتن نداشته و بایستی که از صفر شروع کند.
- منظور از محصولات بهتر، میتواند محصولاتی باشد که عملکرد بهتر یا هزینهی کمتری داشته باشند و امکان فروش آنها در بازارهای جدید فراهم باشد.
- به همین دلیل وصف «تاریخیت» این امور است که امروز، در روزگار ما نسبت میان دین و تکنولوژی به یک مساله تبدیل شده است.
شاید اگر آتش کشف نمی شد تا اجداد ما برای پخت و پز خوراک از آن استفاده کنند، ما نیز اکنون قادر به آشپزی نبودیم. بخشی از تحقیقات علمی می گویند که اگر بشر پخت و پز را نمیآموخت اکنون مغزهای ما کوچکتر و کمتر توسعه یافته بود. کشف چگونگی کنترل آتش در پیش از تاریخ و انقلاب نوسنگی بعدی، منابع مجله خبری لنوو مگ غذایی موجود را افزایش داد و اختراع چرخ به انسانها کمک کرد تا در محیط زندگی خود سفر کرده و آنها را کنترل کنند. تحولات در زمانهای تاریخی، از جمله چاپ فشاری، تلفن و اینترنت، موانع جسمانی برقراری ارتباط را کاهش داده و به انسانها امکان تعامل آزادانه در مقیاس جهانی را دادهاست.
کوفته کشک یک کوفته متفاوت + فیلم
با توجه به اين که بيشتر تغييرات برنامه ريزي شده از نوع تدريجي هستند، مديران براي سود جستن از مزاياي استراتژيک مي توانند در سازمان چهار نوع تغيير ايجاد کنند.
حقوق مساوی در دنیای سایبر
خب همانطور که به لغتِ تکنولوژی نگاهی انداختیم، باید با سیستمها سر و کار داشته باشیم. حالا با در نظر گرفتن این تعریف، هدفِ فناوریِ هوش مصنوعی، خلقِ سیستمهای هوشمند و مستقل است. با تفکر در باب تکنولوژی، وصفی بر ما آشکار میشود که با اندیشیدن بر هر «پدیدار» دیگری هویدا میشود و آن تعریفناپذیری، سیطرهناپذیری و غنای سرشار و خوفبرانگیزی است که همۀ پدیدارها، از جمله «پدیدار تکنولوژی» از آن برخوردار اند. ما میتوانیم از تکنولوژی درست مثل هر پدیدار دیگری به منزلۀ یک امر فنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و یک «خیلی چیزهای دیگر» سخن بگوییم.
آن ها باید خود را نه فقط به عنوان ارائه دهندگان اطلاعات و راه حل های فنی، بلکه به عنوان شرکت کنندگانی که در تحقیق و حل مشکلات مشارکت می کنند در نظر بگیرند. Nikolas Kompridis نیز در مورد خطرات تکنولوژی های جدید، مانند مهندسی ژنتیک، نانوتکنولوژی، زیست شناسی مصنوعی و رباتیک نوشته است. او هشدار می دهد که این تکنولوژی ها، چالش های بی سابقه و جدیدی را برای بشر ایجاد می کنند. این نگرانی ها بین فیلسوف های دیگر، دانشمندان و روشنفکران عمومی(مانندFrancis Fukuyama ،Jürgen Habermas ، William Joy وMichael Sandel ) نیز وجود دارد و آن ها نیز مطالبی را در زمینه مسائل مشابه مطرح کرده اند. به طور کلی، تکنیک گرایی عبارت است از باور به مفید بودن تکنولوژی برای جوامع انسانی. در حالت افراطی، تکنیک گرایی، “رویکردی بنیادی برای کنترل واقعیت و حل همه مشکلات با استفاده از روش ها و ابزار های علمی-تکنولوژیکی” است.