هیچ کس نباید از تصمیم Spotify برای معرفی بخش های نظرات در زیر پادکست ها تعجب کند. سالهاست که اپلیکیشنها محبوبترین ویژگیهای یکدیگر را کپی میکنند. در حالی که برنامهها قبلاً به «چیزهای» خود میچسبیدند، امروز میخواهند همه این کارها را انجام دهند: پست استوری در YouTube، استفاده از ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی در اینستاگرام، و خرید لباس در TikTok. و از هفته گذشته، میتوانید این هیجان را تجربه کنید که ببینید غریبههای تصادفی درباره پادکستهای مورد علاقهتان در Spotify چه فکر میکنند.
در سال 2020، Spotify شروع به استفاده از ابزارهای رسانه های اجتماعی، مانند ویژگی Stories برای هنرمندان و ویژگی لیست پخش مشترک برای کاربران کرد. سال بعد، Spotify به سازندگان اجازه داد تا پرسش و پاسخ های تعاملی و همچنین نظرسنجی را به پادکست های خود اضافه کنند و شروع به ارائه گزینه ای برای انتخاب پاسخ های خاص برای مشاهده عمومی کرد.
ویژگی جدید بخش نظرات Spotify از پادکستها میخواهد که هر نظر ارسالی را بررسی کنند و انتخاب کنند که کدام یک را میخواهند عمومی کنند. اما Spotify در نهایت قصد دارد تا زمانی که دستورالعملهای محتوای خود را رعایت کند، گزینهای را برای عمومی بودن نظرات بهطور پیشفرض (و گسترش این ویژگی به موسیقی را رد نمیکند) پیادهسازی کند. (Spotify دستورالعمل محتوای خود را تنظیم نکرده است.)
این نشان میدهد که Spotify میخواهد شباهت بیشتری به YouTube داشته باشد، که از دهه 2000 به بخشهای نظرات بدون ساختار در زیر ویدیوهای خود اجازه داده است.
طبیعتاً نظرات یوتیوب به مشکوک بودن شهرت دارند. برای نزدیک به دو دهه، این سایت تلاش کرده است تا نظرات کاربران خود را رام کند، که در بسیاری از موارد به قلدری ناشناس تبدیل می شود. (نظرات زیر ویدیوی “جمعه” ربکا بلک تنها نمونه ای از آزار و اذیت آنلاین خارج از کنترل است.) تعداد بسیار زیادی از نظر دهندگان یوتیوب نیز رفتارهای شرورانه و غارتگرانه از خود نشان دادند. به عنوان مثال، در سال 2019، یوتیوب به طور موقت کامنتهای ویدیوهای حاوی کودکان را غیرفعال کرد تا مشکل آشکار سوء استفاده جنسی از کودکان در این پلتفرم را کاهش دهد.
با توجه به این واقعیت که تفسیرهای سیاسی آمریکا فضای بزرگی را در نمودارهای جهانی اسپاتیفای اشغال می کند – با بن شاپیرو، کندیس اوونز، ازرا کلاین، جان استوارت و تاکر کارلسون میزبان برخی از برنامه های پر شنیده شده – بخش نظرات این پلتفرم می تواند به دیگری تبدیل شود. خروجی برای عصبانیت
Spotify از چنین خطراتی آگاه است. در سال 2020، جو روگان که پادکست خود را راه اندازی کرد، … تجربه جو روگان جان سینا، خواننده آمریکایی، که در رتبه اول جدول پلتفرم قرار دارد، از اسپاتیفای خواست تا نظرات را در مورد قسمتهایش فعال کند، اما شرکت با اشاره به احتمال سوء استفاده نظر دهندگان از این ویژگی، مخالفت کرد.
سازندگانی که نظرات را فعال می کنند نیز مسئول بررسی هر یک خواهند بود. یکی از سخنگویان Spotify به WIRED ماهیت “کنترل سازندگان” این به روز رسانی را تایید کرد و گفت که این شرکت “به طور مداوم شنیده است که سازندگان دوست دارند کنترل را در دستان خود داشته باشند.”
با این حال، این تنظیم ممکن است برخی سازندگان را از ثبت نام منصرف کند. سخنگوی دیلی وایر، یک رسانه محافظه کار که این محتوا را تولید می کند، گفت نمایش بن شاپیرو (دهمین پادکست محبوب در Spotify) به WIRED می گوید که قصد ندارد نظرات خود را در Spotify عمومی کند.
سخنگوی Daily Wire میگوید: «ما عاشق بحثهای قوی در نظرات هستیم. اما او اضافه می کند که تنظیم حجم مورد انتظار نظرات می تواند تقریبا غیرممکن باشد. به گفته این سخنگوی، کانال یوتیوب بن شاپیرو روزانه 3700 نظر دریافت می کند. او میگوید: «با فرض اینکه بررسی هر نظر (در Spotify) حدود 30 ثانیه طول بکشد، 30 ساعت در روز – بیش از سه شغل تمام وقت – برای تعدیل طول میکشد. من نمی توانم تصور کنم چه کسی این بار سنگین را به دوش می کشد.