فرصت:
فرصت:
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) یک شرکت Fortune Global 500 با درآمد 60 میلیارد دلاری است که در 180 بازار در سراسر جهان به مشتریان خدمات ارائه می دهد. با تمرکز بر چشم اندازی جسورانه برای ارائه فناوری هوشمندتر برای همه، ما در حال توسعه فناوری های متحول کننده جهان هستیم که هر روز میلیون ها مشتری را (از طریق دستگاه ها و زیرساخت ها) و توانمندسازی (از طریق راه حل ها، خدمات و نرم افزارها) توانمند می کند و با هم یک فضای جامع تر و قابل اعتمادتر ایجاد می کند. و جامعه دیجیتال پایدار برای همه، در همه جا. برای کسب اطلاعات بیشتر به https://www.lenovo.com مراجعه کنید و در مورد آخرین اخبار از طریق StoryHub ما مطالعه کنید.
گروه راهحلهای زیرساختی (ISG): رسیدن به سودآوری، رشد با حق بیمه قوی برای بازار
درباره لنوو
نکات مهم مالی:
عملکرد لنوو پیشرفت های قابل توجهی را در سال به سال ارائه کرد. درآمد خالص با نرخ بیش از 50 درصد برای ششم رشد کردهفتم سه ماهه متوالی، با رشد 62 درصدی سه ماهه سوم نسبت به سال قبل به رکورد 640 میلیون دلار آمریکا. حاشیه سود خالص نزدیک به یک امتیاز بهبود یافت، در مسیر رسیدن به هدف گروه برای دو برابر شدن در سه سال. درآمد قبل از کسر مالیات رکورد 855 میلیون دلار آمریکا بود که 45 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و درآمد گروه همچنان به مسیر رشد قوی خود ادامه داد و به رکورد 20.1 میلیارد دلار رسید که 17 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.
عملکرد Q3:
- نتایج عالی با رشد درآمد 16 درصدی سال به سال به 17.6 میلیارد دلار آمریکا، با رشد سودآوری حتی قوی تر – با افزایش 21 درصدی سال به سال به 1.4 میلیارد دلار آمریکا، بر اساس پایه از قبل بالا.
- بخشهای رایانههای شخصی پریمیوم رشد بالایی را به همراه داشتند و درآمد ایستگاههای کاری و بازیها به ترتیب 40 و 27 درصد نسبت به سال قبل رشد کردند.
- گوشیهای هوشمند برای هفتمین سهماهه متوالی سود سالمی را حفظ کردند، به طوری که درآمد سالانه ۴۶ درصد رشد کرد و به سریعترین رشد فروشندگان اصلی تبدیل شد. سود با بالاترین رقم تاریخی سه ماهه گذشته برابر با 89 میلیون دلار شد. رشد سریع در مقرهای اصلی مشاهده شد، به طوری که درآمد در آمریکای لاتین 25 درصد نسبت به سال قبل و درآمد در آمریکای شمالی بیش از دو برابر سال به سال (133 درصد) افزایش یافته است.
- در میان دستهبندیهای نوظهور دستگاههای هوشمند، درآمد حاصل از راهحلهای همکاری هوشمند تقریباً سال به سال دو برابر شده است.
لنوو به استقبال از فرصتهای ناشی از تحول دیجیتال و هوشمند شتابزده ادامه داد و معماری جدید فناوری اطلاعات ما را به خوبی با قابلیتهای «شبکه-شبکه-هوشمندی-کلید-کلود-کلید-کلید» به خوبی آماده کرد. با یک چهارم رکورد دیگر، ما 6 را تحویل دادیمهفتم سه ماهه بیش از 50 درصد رشد درآمد خالص سال به سال، و اولین سه ماهه درآمد 20 میلیارد دلاری در تاریخ ما. ما همچنان در مسیر دوبرابر کردن حاشیه خالص و سرمایه گذاری تحقیق و توسعه در سه سال از سطح سال مالی 20/21 هستیم. Yuanqing Yang، رئیس و مدیر عامل Lenovo گفت. بار دیگر، ما نشان دادیم که نوآوری، استراتژی تحول و اجرای قوی Lenovo می تواند به طور مداوم افزایش سودآوری پایدار را برای آینده ایجاد کند.
با نگاه به آینده:
- لنوو به استفاده از فرصت قابل توجه بازار برای افزایش درآمد و سودآوری بیشتر ادامه خواهد داد. این با رشد کارگران از راه دور شروع می شود، جایی که لنوو از ردپای خدمات جهانی خود برای کمک به تغییر بهره وری کارگران از طریق پشتیبانی برتر، به عنوان سرویس و راه حل های دیجیتالی محل کار استفاده می کند.
- در خدمات مدیریت شده، لنوو به سرمایه گذاری در پیشنهادات Lenovo TruScale، راه حل های ابری ترکیبی و نرم افزارها و خدمات اضافی بر اساس IP خود شرکت ادامه خواهد داد.
- این شرکت همچنین راهحلهای پایداری را برای مشتریان، مانند خدمات بازیابی داراییها و گسترش اخیر خدمات جبران کربن خود، گسترش خواهد داد.
گروه دستگاههای هوشمند (IDG): رشد درآمد قوی و سودآوری قویتر، افزایش مشارکت مشاغل غیر رایانهای
گروه راه حل ها و خدمات همچنان به سودآوری و رشد قوی در بازاری که به سرعت در حال گسترش است، ادامه می دهد. با پیچیدهتر شدن معماری فناوری، مشتریان خدمات فناوری اطلاعات پیچیدهتری را طلب میکنند و پیشبینی میشود ارزش بازار تا سال 2025 به بیش از یک تریلیون دلار آمریکا برسد. این شامل تقاضای بالاتر برای پشتیبانی برتر و انجام سفارشی از سوی کارکنان دانش است که تقریباً نیمی از آنها اکنون کار میکنند. از راه دور
هنگ کنگ، 23 فوریه 2022– گروه لنوو (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) امروز نتایج سه ماهه رکوردی را برای گروه با بالاترین رکوردهای تاریخی برای سود و درآمد و اولین سه ماهه 20 میلیارد دلاری گروه اعلام کرد. تمرکز این شرکت بر نوآوری و سودآوری، با پشتیبانی از تعالی عملیاتی، به آن کمک کرده است تا چالشهای عرضه صنعت گستردهتری را طی کند و رشد و سودآوری سریع را در تمام گروههای تجاری و جغرافیایی کلیدی ارائه دهد.
لنوو به سرمایهگذاری قابل توجهی در نوآوری ادامه میدهد و هزینههای تحقیق و توسعه در این سهماهه نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است، به عنوان بخشی از تعهد گستردهتر این شرکت برای دو برابر کردن سرمایهگذاری تحقیق و توسعه در طول سه سال. سرمایهگذاریها با توسعه فنآوریهای متمرکز بر روی معماری تمام پشتهای «Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence» «نوین فناوری اطلاعات» (Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence) به سمت تبدیل شدن Lenovo به یک شرکت راه حل و خدمات هماهنگ می شوند. با نگاهی به آینده، این شرکت همچنان بر استراتژی 3S خود (دستگاههای هوشمند/IoT، زیرساخت هوشمند، هوشمند عمودی) تمرکز میکند و فرصتهای مستمری برای رشد پایدار و بهبود سودآوری در تمام زمینههای کسبوکار مشاهده میکند و آن را در مسیر دوبرابر کردن حاشیه خالص تا پایان حفظ میکند. سال مالی 2023/2024.
فرصت:
Hang Seng Indexes Company Limited هفته گذشته اعلام کرد که از تاریخ 7 مارس 2022، لنوو به عنوان سهام تشکیل دهنده در شاخص Hang Seng – شاخص سهام معیار هنگ کنگ قرار می گیرد.
نکات برجسته عملیاتی و سرمایه گذاری برای آینده
- لنوو همچنان ادامه دارد به طور قابل توجهی بر روی ESG در تمام عملیات خود تمرکز کنید – از استفاده از مواد بازیافتی نوآورانه در محصولاتی مانند سری ThinkPad Z که در ژانویه 2022 راه اندازی شد تا استفاده از پروازهای کربن خنثی برای محموله های محموله.
- علاوه بر این، Lenovo اخیراً برای اقدامات و تعهدات ESG خود به رسمیت شناخته شده است، از جمله:
با نگاه به آینده:
- Lenovo پوشش خود را از تمام بخشهای مشتریان (CSP در مقیاسهای مختلف، Enterprise، SMB) بهعنوان یک مزیت منحصربهفرد برای تعادل مقیاس و سودآوری، و همچنین خواستههای مشتریان برای امنیت/قابلیت اطمینان و چابکی/انعطافپذیری به کار میگیرد.
- سرمایه گذاری ها در بخش های با رشد سریع و در حال گسترش مانند محاسبات Edge ادامه خواهد یافت.
نقل قول رئیس و مدیر عامل – Yuanqing Yang:
گروه راه حل ها و خدمات (SSG): ارائه رشد قوی و حاشیه سود بالا – منجر به سودآوری کلی برای گروه می شود.
عملکرد Q3:
- ISG عملکرد رکوردی را ارائه کرد و برای اولین بار از زمان خرید IBM x86 در سال 2014 به نقطه عطف دستیابی به سودآوری رسید. درآمد نسبت به سال قبل 19 درصد رشد کرد و به 1.9 میلیارد دلار رسید. این چهارمین سه ماهه متوالی بود که درآمد با افزایش دو رقمی نسبت به بازار افزایش یافت.
- این تجارت تقریباً در هر بخش از بازار پیشی گرفت. درآمد ارائهدهنده خدمات ابری نسبت به سال قبل 38 درصد رشد داشته است. درآمد سازمانی/SMB نسبت به سال قبل 7 درصد بهبود یافته است.
بازار دستگاههای هوشمند همچنان از حالت عادی جدید کار هیبریدی بهره میبرد و پیشبینی میشود که بازار رایانههای شخصی قوی و پایدار باقی بماند و به بخشهای تجاری و پریمیوم منتقل شود. در گوشیهای هوشمند، تغییر بازار فرصتهای رشد بیشتری را برای لنوو به ارمغان میآورد و نفوذ 5G و توسعه فناوری اطلاعات جدید “شبکه-شبکه-هوشمندی لبه ابری” پتانسیل رشد بیشتری را برای دستگاههای هوشمند نوظهور مانند محاسبات جاسازی شده/IoT فراهم میکند. ، AR/VR که توسط متاورس هدایت می شود، و همچنین خانه هوشمند و راه حل های همکاری هوشمند.
عملکرد Q3:
- رشد قابل توجه درآمد سه ماهه سوم (25 درصد نسبت به سال قبل به 1.5 میلیارد دلار آمریکا)، که 7.1 درصد از درآمد کلی گروه و با حاشیه عملیاتی بیش از 22 درصد را به ارمغان می آورد که تقریباً سه واحد افزایش نسبت به سال قبل است.
- خدمات پشتیبانی نسبت به سال قبل 21 درصد رشد درآمد داشته است.
- خدمات مدیریت شده شاهد افزایش 50 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته بوده است که ناشی از ارائه خدمات Lenovo TruScale در سه ماهه گذشته است. پیشرفتها در خردهفروشی هوشمند به خدمات و راهحلهای پروژه کمک کرد تا به رشد درآمدی 23 درصدی نسبت به سال قبل دست پیدا کنند.
فرصت ها برای ISG همچنان در حال رشد هستند زیرا نوسازی زیرساخت ICT در سراسر جهان گسترش می یابد. انتظار میرود بازار زیرساختهای ICT تا سال 2025 به یک بازار 250 میلیارد دلاری تبدیل شود. در همان زمان، انتظار میرود که بازار زیرساخت لبه به تنهایی از 41 میلیارد دلار آمریکا فراتر رود.
با نگاه به آینده:
- لنوو بیشتر در نوآوری، بخشهای ممتاز و اجزای اصلی سرمایهگذاری خواهد کرد تا سودآوری بیشتر و میانگین قیمت فروش را افزایش دهد. در موبایل، ما سبد خود را بیشتر تقویت خواهیم کرد و در گسترش به بازارهای جدید در اروپا و آسیا و اقیانوسیه سرمایه گذاری خواهیم کرد. ما همچنین به سرمایهگذاری در محصولات غیر رایانهای مانند اینترنت اشیا، متاورس، خانه هوشمند و راهحلهای همکاری هوشمند برای جذب فرصتهای نوظهور و افزایش بیشتر ترکیب تجاری غیر رایانهای ادامه خواهیم داد.