برنامههای پیامرسان ناشناس مانند NGL: Ask Me Anything برای نوجوانان کنجکاوی که میخواهند نظرات بدون فیلتر را به اشتراک بگذارند یا اعترافات صریح همسالان خود را بشنوند، جذاب هستند.
اما دستور جدید FTC نشان می دهد که چگونه می توان از چنین برنامه هایی علیه کاربران نوجوان از طریق قلدری، آزار و اذیت و فریب سوء استفاده کرد. این برنامهها اغلب بهعنوان رایگان به بازار عرضه میشوند، اما ممکن است هزینههای متفاوتی دریافت کنند که بر سلامت روانی کاربران تأثیر منفی میگذارد.
به گفته FTC، NGL، مخفف “Not Gonna Lie” از این آسیب ها و سایر آسیب ها آگاه بود. در روز سهشنبه ۹ جولای، این آژانس اعلام کرد که آزمایشگاههای NGL را از ارائه یا بازاریابی اپلیکیشنهای پیامرسان ناشناس برای نوجوانان زیر ۱۸ سال منع کرده است. این اولین بار است که آژانس چنین ممنوعیتی را صادر می کند.
لنا خان، رئیس FTC، در بیانیهای گفت: «انجیال علیرغم اینکه میدانست آنها را در معرض آزار و اذیت سایبری قرار میدهد، اپلیکیشن خود را برای کودکان و نوجوانان به بازار عرضه کرد». “با توجه به بیاحتیاطی NGL به ایمنی کودکان، دستور FTC NGL را از بازاریابی یا ارائه برنامه خود به افراد زیر 18 سال منع میکند. ما به سرکوب شرکتهایی که بهطور غیرقانونی از کودکان برای کسب سود بهرهبرداری میکنند، ادامه خواهیم داد.”
نوجوانانی که در مورد سلامت روان خود در این برنامه صحبت می کنند ممکن است خطر بزرگی را متحمل شوند
طبق گزارش FTC، در مقطعی، در سال 2022، NGL با دریافت میلیون ها بارگیری در اپ استور اپل، گزارش شده است که بیشترین بارگیری را داشته است.
در یک شکایت مفصل، FTC ادعا کرد که NGL و بنیانگذاران آن بارها و بارها بدون کسب رضایت مناسب از کاربران هزینه دریافت کردند. آنها به دروغ ادعا کردند که اصلاح محتوای برنامه توسط هوش مصنوعی از قلدری و آزار و اذیت جلوگیری می کند. آنها کاربران را با پیام های جعلی فریب دادند تا تعداد مشترکین پولی را افزایش دهند. آنها علیرغم اینکه می دانستند خدمات مشابه به کاربران آسیب می رساند، فعالانه برنامه را برای کودکان تبلیغ کردند. این شکایت توسط کمیسیون تجارت فدرال و دفتر دادستانی منطقه لس آنجلس ثبت شده است.
متهمان، از جمله بنیانگذاران NGL، راج ویر و ژوآئو فیگوایردو، موافقت کردند که برای حل و فصل این پرونده 5 میلیون دلار بپردازند.
داستان های برتر در Mashable
NGL گفت مجله نیویورک تایمز بسیاری از ادعاهای FTC “در واقع نادرست” بودند، اما این شرکت تغییرات مورد نیاز طبق توافق را انجام داد.
فیگویردو گفت: «پس از نزدیک به دو سال همکاری با تحقیقات FTC، ما این تصمیم را فرصتی برای بهتر کردن NGL از همیشه برای کاربران خود میدانیم و معتقدیم که این توافق به نفع ماست.» بار.
FTC دریافت که NGL، به منظور افزایش دانلود و اشتراک گذاری، پیام های جعلی تولید شده توسط رایانه را برای کاربران ارسال می کند. این شامل سوالاتی مانند “آیا شما مستقیم هستید؟”، “آیا مواد مخدر مصرف کرده اید؟”، “تا به حال خیانت کرده اید؟”، و “آیا تا به حال عمل جراحی داشته اید؟” یک پیام به سادگی می گفت “من می دانم چه کردی.”
کاربران فکر می کردند که دوستان یا آشنایان آنها کسانی هستند که این پیام ها را ارسال می کنند. برخی پس از اینکه با وعده شرکت مبنی بر افشای هویت فرستنده فریب خوردند، با قیمت 9.99 دلار در هفته در نسخه پریمیوم برنامه مشترک شدند.
به کاربران نام فرستنده داده نشد، اما در عوض «نکات» درباره زمان ارسال پیام، استفاده فرستنده از اندروید یا آیفون و موقعیت مکانی فرستنده به آنها نشان داده شد. طبق شکایت FTC، وقتی مشتریان شکایت کردند، مدیران NGL مخفیانه آنها را مسخره کردند.
در یک رشته پیامک در مورد آن شکایات علیه Ver و Figueiredo، رئیس محصول این شرکت با اشاره به مشتریانی که احساس میکردند فریب خوردهاند، نوشت: “Lol suckers”.
NGL همچنین قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان را نقض کرده است. این قانون فدرال برنامهها و سرویسهای آنلاینی را ملزم میکند که کودکان زیر 13 سال آگاهانه از آنها استفاده کنند تا اطلاعات شخصی جمعآوریشده از کودکان را به والدین خود اطلاع دهند و رضایت والدین قابل تأیید را دریافت کنند.
Fairplay، یک سازمان غیرانتفاعی که پاییز گذشته شکایتی را علیه NGL به کمیسیون تجارت فدرال ارائه کرد، در بیانیه ای از دستور کمیسیون تمجید کرد.
هیلی هینکل، مشاور سیاست فیرپلی، گفت: «شرکتهای فناوری بزرگ اختیار مطلقی برای معرفی محصولات و ویژگیهایی به کودکان ندارند که به وضوح مضر و گمراهکننده باشد».
موضوعات
شبکه های اجتماعی خوب اجتماعی