OpenAI امروز اعلام کرد که کاربران به زودی قادر به خرید محصولات از طریق ChatGPT خواهند بود. راه اندازی دکمه های خرید برای جستجو در عفو بین الملل برای همه خواهد آمد ، خواه امضا کننده باشد یا نه. خریداران قادر به بررسی داخل چتپ نخواهند بود. در عوض ، آنها برای پایان دادن به معامله به سایت بازرگان هدایت می شوند.
در یک پیشنهاد آزمایشی برای سیم ، آدام فرای ، یک محصول جستجوی چتپپ در OpenAI ، توضیح داد که چگونه یک تجربه کاربر به روز شده می تواند به افراد کمک کند تا از ابزاری برای تحقیقات محصول استفاده کنند که تصمیم به خرید اسپرسو یا دفاتر برای خرید دارد. توصیه های محصول که به خریداران بالقوه نشان داده شده است به آنچه ChatGPT در مورد ترجیحات کاربر و همچنین بررسی محصول که از سراسر وب خارج می شود ، بستگی دارد.
Fry می گوید که کاربران ChatGPT در حال حاضر یک میلیارد در هفته روی جستجوهای آنلاین کار می کنند و مردم از این ابزار برای جستجوی طیف گسترده ای از دسته های خرید مانند زیبایی ، کالاهای خانگی و الکترونیک استفاده می کنند. محصول ChatGPT برای به دست آوردن بهترین دفاتر ، یکی از شواهد خرید کاملاً آزمایش شده و یک خواننده بزرگ در مقیاس تولید می شود و پیوندی را برای گزارش های ما در برگه منابع تضمین می کند. (اگرچه طرف تجاری Conde Nast ، شرکت مادر Wired ، سال گذشته مجوز را با OpenAI امضا کرد تا شرکت بتواند محتوای ما را توزیع کند ، تیم تحریریه استقلال را در نحوه پوشش استارتاپ حفظ می کند.)
تجربه جدید کاربر برای خرید چیزهایی در داخل Chatgpt شباهت های زیادی با خرید Google دارد. در هر دو نمای ، هنگام کلیک روی تصویر صندلی دفتر بودجه ، بسیاری از خرده فروشان مانند آمازون و والمارت در سمت راست صفحه قرار دارند و دکمه هایی برای تکمیل خرید دارند. در حال حاضر یک تفاوت بزرگ بین خرید از طریق Chatgpt در برابر Google وجود دارد: نتیجه ای که در جستجوهای OpenAI مشاهده می کنید ، پرداخت نمی شود بلکه نتایج ارگانیک است. فرای می گوید: “آنها تبلیغات نیستند.” “آنها مراقب نیستند.”
اگرچه برخی از محصولات محصولات موجود در فروشگاه Google ظاهر می شوند زیرا خرده فروشان آنها را به سمت حضور در آنجا سوق داده اند ، اما این فقط یک مکانیزم است که Google از آن برای تعیین محصولاتی که باید در عملیات جستجو برای خرید گنجانده شود ، استفاده می کند. وب سایت هایی که بررسی محصول را منتشر می کنند ، دائماً توصیه های خرید خود را در تلاش برای ترغیب الگوریتم Dark Google مبنی بر اینکه این وب سایت شامل بررسی های با کیفیت بالا از محصولاتی است که توسط انسانهای واقعی آزمایش شده اند ، تغییر می دهند. Google ترجیح می دهد کسانی را که در مورد نتایج جستجو بررسی می کنند ، در نظر بگیرند و هنگامی که کاربر به دنبال یک محصول است ، آنها را به طور قابل توجهی طبقه بندی می کنید. یکی از بهترین سایت های جستجوی Google می تواند تعداد این کاربرانی را که محصول را از طریق وب سایت خریداری می کنند ، افزایش دهد و ناشر ممکن است میلیون ها دلار درآمدهای وابسته درآمد کسب کند.
بنابراین ، چگونه می توانید محصولاتی را که توصیه می کنید chatgpt انتخاب کنید؟ چرا وقتی کاربر این ادعا را نوشت ، ماشین های خاص اسپرسو و صندلی های اداری ابتدا هستند؟
فرای می گوید: “او در برخی از الگوریتم ها به دنبال سیگنال های خاص نیست.” به گفته وی ، این به جای تمرکز کلمات کلیدی ، این یک تجربه خرید تخصصی تر و صحبت کننده خواهد بود. فرای می گوید: “او در تلاش است تا بفهمد مردم چگونه این موضوع را مرور می کنند ، چگونه مردم در مورد این موضوع صحبت می کنند و مثبت و منفی چیست.” اگر می گویید فقط ترجیح می دهید لباس سیاه از یک فروشنده خرده فروشی خاص بخرید ، قرار است دفعه بعد که درخواست مشاوره در مورد پیراهن خریداری شده را در حافظه خود ذخیره کنید ، این اطلاعات را در حافظه خود ذخیره کنید و توصیه هایی را که مطابق با سلیقه شما است ، به شما ارائه می دهد.