Xpeng به فناوری خودرو خود افتخار می کند. G6 دارای 29 سنسور، از جمله رادارهای موج 5 میلی متری، 12 رادار اولتراسونیک و 12 دوربین است و بر روی پردازنده Nvidia Orin-X با تراشه اسنپدراگون 8155P کوالکام کار می کند.
همه اینها برای تامین انرژی سیستم اطلاعات سرگرمی داخلی (ظاهراً اپل کارپلی بیسیم و اندروید اتو از طریق بهروزرسانی نرمافزاری اواخر امسال ارائه میشوند) و سیستم ایمنی XPilot این شرکت استفاده میشود. این شامل تمام فناوریهای معمول ایمنی خودکار، مانند ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، بهعلاوه دستیار حفظ بین خطوط و کروز کنترل فعال G6 میشود. همانطور که در مورد بسیاری از خودروهای مدرن وجود دارد، G6 گاهی اوقات علائم جاده را اشتباه می خواند و به اشتباه به راننده خود در مورد تجاوز از سرعت مجاز هشدار می دهد.
هیچ معادل اروپایی برای خودروی تسلا کاملا خودران (نظارت شده) وجود ندارد. بنابراین، در حالی که G6 با تکنولوژی پیشرفته تر لیدار و رانندگی نیمه خودران را می توان در چین خریداری کرد، این مورد در پیشنهادات اتحادیه اروپا وجود ندارد.
در حال حاضر، سیستم به اندازه کافی خوب کار می کند، اما شهودی ترین نیست – ماشین آزمایشی ما هیچ نوع صدایی برای نشان دادن زمان فعال یا غیرفعال شدن سیستم تولید نمی کرد، و هیچ یک از دکمه های فرمان برای مدیریت سرعت و سرعت استفاده نمی شد. برچسب گذاری فاصله نتیجه این است که در اولین سفر خود، تنظیمات کنترل صدا و سرعت را اشتباه خواهید گرفت.
در نهایت، دستیار صوتی به سرعت به “Hey Xpeng” پاسخ داد، اما تا زمانی که درک آن از زبان انگلیسی بهبود نیابد، عملکرد کمتری نسبت به چین ارائه می دهد. از او در مورد پیش بینی آب و هوا پرسیدیم، اما او با برد ماشین پاسخ داد. چیزی که حتی بهتر از آن بود این بود که چگونه بفهمیم مسافری که میگوید «سرمم است» و دما را فقط از آن طرف بالا میبرد.
بیرون در سرما
آیا باید Xpeng G6 بخرید؟ تعرفه های عظیم واردات به این معنی است که خودروهای چینی در ایالات متحده از فهرست خارج می شوند، اما اگر در اروپا هستید، قیمت رقابتی سیکس پک ممکن است جذاب باشد (اما شاید نه برای مدت طولانی تر). این خودرو در بسیاری از جنبه های کلیدی با تسلا مدل Y مطابقت دارد و حتی از نظر قیمت، گنجاندن CarPlay و Android Auto در آینده و کیفیت سواری، رقیب آمریکایی خود را شکست می دهد.
اما هنوز کارهای زیادی برای تأثیرگذاری کامل گروه شش باید انجام شود. ناامیدکننده است که ما نتوانستیم بهروزرسانی اصلی رابط کاربری، به نام نسخه 15 را تجربه کنیم، که قرار است در ماه جولای عرضه شود. اما حداقل نشان میدهد که Xpeng مشتاق توسعه سریع است، حتی اگر به معنای جایگزینی کل سیستم نقشهبرداری با یک سیستم جایگزین و تغییر طرحبندی UI برای تطبیق جریان تلفن هوشمند باشد. ما آن را تحسین می کنیم و مشتاقانه منتظریم ببینیم چه ارتقاهای فناوری دیگری را برنامه ریزی کرده اید.
تمام آنچه گفته شد، مجموعه شش نفره ما را سرد کرد. به نسبت قیمت، کیت های زیادی را در خود جای داده است، و بازدید از نمایشگاه غارنشین هلندی Xpeng نشان می دهد که به معنای تجارت است، که به معنای واقعی کلمه بین Kia و Nio قرار دارد. همچنین دارای نقشه راه برای گسترش زیرساخت ها، همکاری با گروه های مراکز خدمات موجود برای ایجاد آرامش خاطر خریداران است. اما در اینجا چیز زیادی برای متمایز کردن G6 از رقبای رده بالاتری مانند کیا EV6، هیوندای Ioniq 5، اشکودا انیاک، فورد موستانگ Mach-E و البته تسلا مدل Y وجود ندارد.
مبتدیان باید چیز جدیدی ارائه دهند. شبکه سوپرشارژر تسلا در سالهای اولیه خود مشتریانی را جذب کرد. Nio تعویض باتری را ارائه می دهد. BYD قبلاً قبل از ورود به اروپا مقیاس گسترده ای در کنار خود داشت.
در حال حاضر، Xpeng نیز مانند یک بازنده به نظر می رسد. G6 یک خودروی برقی است که برای این دوره همتراز است که برای رانندگانی که دقیقاً ترکیبی از اندازه، برد، قیمت و شارژ سریع را میخواهند، اما به نشان اهمیتی نمیدهند، جذاب خواهد بود. اگر این شما هستید، خوب است، اما در حال حاضر G6 کار زیادی برای هیجان زده شدن WIRED انجام نمی دهد.