کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ایران هاست آماده هستند تا استراتژی مناسب کسب و کار شما را با توجه به هدف و میزان هزینه تبلیغ گوگل مورد نظر شما، تنظیم و پیاده سازی کنند. این در مورد دیگر سایت لینکها هم صادق است یعنی روی یک لینک دیگری بهغیراز آن Head Line اصلی هم اگر کلیک شود، همان عدد کلمه کلیدی که تعیین کردیم اعمال خواهد شد. نکته منفی این روش این است که یک شبه نمی توانید مخاطبین جدید جذب کنید و باید بسیار صبور باشید و این روند شاید ماه ها زمان بر باشد. بعضی از مجموعهها برای Brand Awareness دوباره یا آگاهی از برند مجدد استفاده میکنند، برای بیشتر دیده شدن، بعضیها از این امکان برای فروش بیشتر هدفگذاری میکنند، بعضیها مثلاً میخواهند محصول یا خدمات جدیدی را به راحتی حداقل به کاربرانی که داشتند معرفی کنند، میتوانند از این روش استفاده کنند.
را داشته باشد، می توانید در رتبه های برتر باشید. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد تا در ویدیو تبلیغاتی از آگهی های بنری نیز استفاده کرد و شانس جذب مشتری را افزایش داد. استراتژی تیم تبلیغات گوگل مجموعه فامین در جهت بهینه سازی و موفقیت کمپین تبلیغاتی شما، کاهش هزینه تبلیغات در کنار دریافت بازخورد مثبت از تبلیغات می باشد. برنامه ریزی تبلیغاتی باید توسط یک تیم حرفه ای متشکل از کارشناسان مارکتینگ و تبلیغات انجام شود. برخی از برندها دریافتهاند که مکالماتی که با توییتهای تبلیغاتی یا گرایشها شروع شدهاند، در مسیری که آنها برنامه ریزی کرده بودند پیش نمی رفت. این ریمارکتینگ است که باعث میشود تبلیغتان به افرادی که پیش از این وارد سایت شما شدهاند و بعد به سایتهای دیگر میروند نشان داده شود. این Snippet ها شامل یک عنوان است که متأسفانه زبان فارسی را ساپورت نمیکند و باید یکی از کلمات زبان انگلیسی را انتخاب کنیم، مدل، برند، استایل. در قسمت قبل از مقاله فروش با گوگل ادوردز ، به صورت کامل با نحوه استفاده و انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادوردز آشنا شدید حالا در این قسمت می خواهیم به صورت کامل نوشتن متن تبلیغ در گوگل ادوردز را برای شما همراهان گرامی آکادمی وبکیما توضیح دهم.
در این دو دهه خیلی چیزها عوض شده اند. اگر امتیاز کیفیت هر دو تبلیغ را یکسان در نظر بگیریم، طبیعتا رقیبتان موفق خواهد شد جایگاه بهتر را کسب کند، در این صورت شما هم باید هزینه را بالا ببرید تا جایگاهتان را از دست ندهید. یعنی Quality Score میتواند هدف اصلی ما باشد، همان موضوعی که آن صحبت کردیم که ما نتیجه بهتری بگیریم، بیشتر دیده بشویم، پس اگر روی بهینهسازی ما مخصوصاً در این قسمت Quality Score کارکنیم میتواند این نتیجه را برای ما داشته باشد. از این جهت باید روی سرعت کارکنیم و سرعت صفحه فرودهای کمپینها را چک کنیم، که طبق استاندارد است یا خیر و اگر نبود پارامترهایی مثل حجم تصاویر میتواند سرعت بارگذاری صفحه را افزایش بدهد و یا با فشردهسازی کدهایی که وجود دارد سرعت صفحه را بهتر کنیم. خیلی خوب است که ما Keyword Research داشته باشیم و اینکه رقبایمان را آنالیز کنیم، ببینیم که در چه کلمات کلیدی میتوانیم موفقتر باشیم یا در شروع روی چه کلماتی کارکنیم که بهتر باشد. پس طراحی خوب هم خیلی میتواند مؤثر باشد که به این نکته خیلی باید توجه داشته باشیم. اگر در سایتی تبلیغ می کنید که مخاطبان شما از آن استفاده می کنند اما رقبای شما از آن استفاده نمی کنند، این به شما فرصتی می دهد که توجه آن ها را به خود جلب کنید.
به نظر وقتی کمپینی داریم که روزانه حداقل ۵۰۰ کلیک میآورد، بهتر است که روزانه چک شود تا نکتهای از دستمان خارج نشود و حتی هرروز زمان کوتاهی را برای بهینهسازی کمپین وقت بگذاریم. این یک نکته است که میتوانیم در سایت لینکها استفاده کنیم. مثلاً ما در کمپین خود ۳۰ کلمه کلیدی داریم، تقریباً باید به همان اندازه متنهای تبلیغاتی یا همان Ad Copy داشته باشیم موقعی که کاربری کلمه کلیدی را جستجو میکند، وقتیکه یکی از آن کلمات کلیدی ما هدف قرار داده میشود یکی از این متنها برای او نمایش داده میشود. خب این ذهنیتی که پیش میآید این است که یعنی لینک او باید بالاتر از ما قرار بگیرد ولی اصلاً این طوری نیست. Callout یکسری موارد اطلاعاتی، اصطلاحاً Info میتواند باشد برای اینکه اطلاعات بیشتری به کاربرمان دهیم از مزیتهایی که برای او داریم یا ویژگیهایی داریم که میخواهیم نسبت به رقبا بولدتر باشد و قابلیت کلیک ندارد. یکسری کلمات تک سیلابی که اصطلاحاً General و اصلی هستند، هم قاعدتاً خواهیم داشت.
اینها میتواند مواردی است که جذاب و ترغیبکننده است و کاربر با دیدنش میتواند روی تبلیغ کلیک کند. کاربر میتواند مدل موردنیاز خودش را کلیک کند، اطلاعاتش را بردارد و میتواند منجر به خرید شود. ■ صفحه مربوط به سرویس گوگل ادوردز Google Adwords مسدود است ! و تبلیغ را به صفحهای لینک دادیم که همه مدلهای آیفون فروشگاه موجود است و صفحه اصلی آیفون است. در Call Extension تماس میگیرند ولی روی حالت Message وقتی لمس میکنند وارد صفحهای میشوند که میتوانند برای ما پیامک ارسال کنند که حتی ما میتوانیم یک متن پیشفرض هم آماده کنیم و موقعی که کاربر وارد صفحه پیامکش میشود آن ظاهر شود و همان را برای ما ارسال کند. در این قسمت میتوانیم، براساس زمانبندی مختلف در کمپینهای مختلف و این کلمات و عبارت سرچ شده توسط کاربر را هرروز رصد کنیم.
حالا این فروشگاه اینترنتی یک محصول جدیدی را میخواهد ارائه کند و شاید بهترین روش برای تبلیغات و دیده شدن این محصولش، دیده شدن از طرف کاربرها و مشتریهای قدیمیاش باشد، پس مشتریهای قدیمیاش را هدفگذاری میکند یعنی افرادی که به طور مثال در یک ماه گذشته وارد سایتش شدند و آمدند از سایتش خرید کردند، دوباره تبلیغات این محصول جدید را میتوانند مشاهده کنند. نکته مثبت این است که ما از این طریق میتوانیم متوجه شویم که از روش تبلیغات گوگل ادوردز ما این پیامک برای ما ارسالشده و مجدد در این حالت هم همان هزینه کلمه کلیدی که Set کردیم از طریق گوگل برای ما محاسبه خواهد شد. این خدمت از طریق سایت آبادیس در دسترس است. همینطور که از اسمش مشخص است یکسری عناوینی هستند که قابلیت کلیک دارند. هر چند این یک قانون کلی نیست و از نگاه گوگل برخی از موضوعات، جذابیت بیشتری دارند و به همین دلیل، تبلیغات بیشتری نیز دریافت میکنند. کاربرد Extension Call برای کسب و کارهایی است که نیاز به تماس دارند یا حتی کاربرانشان نیاز به تماس با آن مجموعه رادارند و اطلاعات داخل سایت هم میتواند مفید باشد ولی کاربر نهایتاً میخواهد که تماس بگیرند و شاید در همان مرحله روی آن شماره تماس کلیک و Tap کنند و وارد Call بشوند و ارتباط مستقیم بگیرند.
تطبیق گسترده (broad match): زمانی که شما عبارت “خرید کتاب” را به گوگل بدهید، در تمام جستجوهای مرتبط از نظر گوگل نمایش داده خواهید شد. سیستم گوگل این گونه طراحی شده است که در شرایط رقابت بین شرکت ها و سایت های مختلف، هزینه تمام کاربرانی که در فضای گوگل مشغول به کار هستند و سایت دارند و تبلیغاتی برای آن در صفحات گوگل در نظر گرفته اند را به یک واحد ارزی تبدیل می کند و بر اساس آن؛ قیمت هر کلیک را محاسبه و تعیین می کند. آگهی شما در قسمت بالا یا سمت راست موتور جستجوی گوگل و کلیه سایتهای مرتبط با آگهی شما که با موتور جستجوی گوگل قرار داد دارند نمایش داده می شود. یعنی صفحه فرود لینک داده شده، مقصد نهایی است که کاربر تصور میکند همانی می باشد که دنبالش است. مثل GTmetrix یا مثلاً خود سنجش سرعت گوگل، وقتی Google Speed Page سرچ کنیم سایت مربوطه در نتایج میآید و میتوانیم آنجا صفحه فرود را اسکن کنیم و ببینیم که امتیاز قابلقبول دارد و آیا خطایی وجود دارد که بهترش کنیم؛ اینها عواملی هستند که میتواند تجربه کاربر در صفحه فرود ما را هم افزایش بدهد.
در آنجا توضیح دادیم که شامل Bid و Quality Score است که Ad Rank ما را میسازد که Ad Rank همان جایگاه نمایش ما بود، جایگاهی که گوگل در آن لحظه به ما میدهد. و لینکی هم که به آن تبلیغش میدهد دستهبندی آیفون ۱۱ است. یکسری محتواهای متنی است که پایین محتوای تبلیغاتی اصلیمان قرار داده میشود و به صورت یک، و یا دو، سه کلمه میتوانیم تعریف کنیم منتها در هر بخش محدودیت کاراکتر وجود دارد و بیشتر از یک تعداد کاراکتر نمیتوانیم استفاده کنیم. یعنی به آن Ad Copyمان بیاییم یکسری سایت لینک تعریف کنیم. یا اینکه ما بودجه ساعتهای غیر کاریمان را کاهش دهیم که با امکاناتی که در داشبورد Google ads داریم میتوانیم این قوانین یا اصطلاحاً Rule را تعریف کنیم و در ساعتهای غیرکاری هزینه کمتری نسبت به ساعت کاریمان پرداخت کنیم و این به نحوی میتواند سهمیهبندی باشد که ما را به هدفمان نزدیکتر کند.
نکته بعدی که میشود راجع به آن صحبت کرد، بودجهای است که میتوانیم در دستگاههای مختلف اختصاص دهیم، به صورت پیشفرض تبلیغات ما هم روی Desktop، تبلت و هم موبایل نمایش داده میشود ولی ما میتوانیم اینها بهترین سایت تبلیغ در گوگل را محدود کنیم. یعنی براساس این کلمات درج شده در این قسمت، تبلیغات ما نمایش داده میشود. اصلی ترین تفاوت این افزونه با افزونه کال اوت این است که شما باید در قسمت Structured snippet هِدرها را با مقادیر انتخابی خود را مشخص کنید. مقایسه تبلیغات اینستاگرام و گوگل ادز برای افرادی که در صدد هستند در این نوع از پلتفرم ها تبلیغات دیجیتالی داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است. گوگل پلی این اپلیکیشن را به عنوان یک تبلیغ در گوگل توسط گوگل ادز به شما نمایش خواهد داد . مرحله بهینهسازی در کمپینهای گوگل ادوردز میتواند از قسمت Keyword شروع شود. بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتیمان به چه معناست؟ به دنبال راه میانبر می گردید تا خیلی سریع به صفحه اوّل گوگل بیایید؟ ممکن است با بنرهای تبلیغاتی یا ویدئویی در گوشه و کنار سایت های مطرح انگلیسی زبان برخورد کرده باشید، اینها همان تبلیغات گوگل ادسنس می باشند. کاربرانی هم هستند که اینها مشتری هستند یعنی پرداختشان را هم انجام میدهند و صفحه فاکتور یا صفحه تشکر را میبینند و خارج میشوند.
آنها یک عبارت یا سوال – شناخته شده به عنوان کلمه کلیدی- را تایپ می کنند و سایت شما را از نتایج نمایش داده شده توسط گوگل انتخاب می کنند. اما آیا این تنها راه برای تصاحب نتایج اولیه است؟ برای مثال بعضی ها تنها برای افزایش ورودی سایت تلاش می کنند . اینستگرام، محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران است و تقریبا تنها کشوری است که تا این حد از این پلتفرم استفاده میکند. نکتهای که در این حالت وجود دارد، وقتی نمیدانیم با چه طیفی از کلمات روبهرو هستیم و این کمپینها چه پتانسیلی میتواند برای ما ایجاد کند، فقط درخواست چند کلمه کلیدی که مدنظرمان است را میدهیم که کمپینمان Run شود.
تعدادی از مخاطبان ایرانی برای عضویت در سایت ها خارجی تبلیغات کلیکی به معضلاتی برمی خورند و تعدادی از آنها نیز به این علت که شماره حساب ارزی ندارند در زمان واریز پول دچار مشکل خواهند شد. انواع تبلیغات در سرچ گوگل نمونههایی از تبلیغات کلیکی هستند. اینکه Google ads چگونه کار میکند، سیستم مزایدهای گوگل چگونه هست. اما چه هدفی پشت این قضیه هست؟ شما اگر قصد بالا اوردن سایتتان را در گوگل داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه یا همان تبلیغات کلیکی (تبلیغات گوگل ادز) سایت خود را به لینک اول برسانید اما در گوگل ادسنس، شما به گوگل اجازه می دهید که در سایت شما تبلیغات داشته باشد! بلی صفحه کنترل های مسدود کردن (Blocking controls page) در حساب AdSense به شما امکان می دهد آگهی های اختصاصی را بررسی کرده و انتخاب کنید که آیا اجازه دهید در صفحات شما نمایش داده شوند یا خیر. در قسمت Search Keyword که کلمات کلیدی مدنظر خود را انتخاب کردیم.
شاید بارها پیشآمده باشد بر اساس نیاز، بهطور مثال وقتی که در یکسری از کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل نیستیم و میخواهیم کمپینی را خودمان شروع کنیم یا اینکه از یک شرکت و یا یک دوستی که متخصص Google ads است میخواهیم که این کار را برای ما انجام بدهد. مورد بعدی Add Reverence است. اگر نداشته حذفش کنیم و کلماتی که با آن مرتبط بوده را Add کنیم و از همان کلمات استفاده کنیم. بهاینترتیب که کلمات کلیدی را در قسمت Search Term چک کنیم و کلماتی که مرتبط با تبلیغ ما هستند را در Keyword ها Add کنیم. این خیلی کلمه کلیدی کلی است، که در شروع شاید خوب باشد، برای اینکه بتوانیم از کلمات کلیدی که در Search Term میآید ایدههای جدیدی بگیریم ولی هرقدر جلوتر میرویم باید بینیم که این کلمه کلیدی برای ما تبدیل داشته یا خیر؟ در قسمت Search Term در Keyword میتوانیم کلمات و یا عباراتی که کاربرها جستجو کردند، که با یکی از کلمات کلیدی منتخب ما در قسمت Keyword ها هدف قرارگرفته شده و بهواسطهی آن متن تبلیغاتی ما نمایش دادهشده، را ببینیم. در بسیاری از سایتهای تبلیغاتی رایگان و اگهی اینترنتی مانند سایت (سودایران) به صورت کاملا رایگان می توانید آگهی خودتان را درج کنید.