درباره Lenovo SSG مطالعه جهانی مدیران ارشد
- تحقیقات انجام شده توسط لنوو نشان میدهد که مدیران ارشد فناوری اطلاعات بیش از هر زمان دیگری در حوزههایی خارج از حوزه فناوری سنتی خود، مانند تغییر مدل کسبوکار، استراتژی شرکت، و پایداری مشارکت دارند.
- با توجه به افزایش چابکی سازمانی و سادهسازی هزینه عملیات، 57 درصد از مدیران ارشد فناوری فکر میکنند که حداقل نیمی از فناوری فعلی آنها قابل استفاده است اما میتوان آن را بهبود بخشید – 21 درصد مایلند تقریباً تمام پشته فناوری خود را جایگزین کنند.1
شرکت تحقیقاتی International Data Corp تخمین میزند که تا سال 2023، 60 درصد از مدیران ارشد اطلاعات شرکتها در سراسر جهان اساساً به دلیل توانایی آنها در ایجاد مدلهای تجاری جدید و جریانهای درآمد، عمدتاً از طریق همکاری در سطح سازمانی اندازهگیری میشوند.2. با این حال، تحقیقات خود لنوو نشان میدهد که ممکن است این یک نبرد سخت برای CIOها باشد، زیرا حوزههایی مانند حریم خصوصی/امنیت دادهها، امنیت سایبری/باجافزار و مدیریت یک اکوسیستم تکه تکه فروشنده فناوری اطلاعات را به عنوان چالشبرانگیزترین دغدغههای خود شناسایی کردهاند.
رالی، کارولینای شمالی، 17 مارس 2022 – یک مطالعه تحقیقاتی جهانی جدید از Lenovo1 نشان میدهد که نقش CIO چگونه تکامل یافته است، زمینههای در حال رشد مسئولیت و افزایش نفوذ در C-Suite را روشن میکند، و همچنین موانع رشد کسبوکار را از بین میبرد.
پیشبینیهای صنعت توسط Technology Business Research نشان میدهد که خدمات اشتراک دستگاه با CAGR 26 درصدی از سال 2020 تا 2024 رشد میکند و خدمات اشتراک مراکز داده در همین دوره با رشد 42 درصدی همراه است.3 راهحلهای As-a-Service پشتیبانی و خدمات حیاتی را ارائه میکنند و کسبوکارها را قادر میسازند از فناوری برای مقیاسبندی سریع، کاهش هزینهها و بهرهوری بیشتر استفاده کنند. لنوو با ارائههای منعطف و ساده خود به سازمانها از بخشهای آموزشی گرفته تا هوافضا کمک کرده است تا فناوری مناسب را با پتانسیل تغییر و آیندهسازی عملیات خود بهینه کنند.
برای مدیریت یک سفر تحول دیجیتال پیچیدهتر، کسبوکارها به راهحلهای فناوری اطلاعات ساده و انعطافپذیر نیاز دارند. راه حل های Lenovo به سازمان ها وسعت پیشنهادات همه چیز به عنوان یک سرویس در Lenovo TruScale را ارائه می دهد. انعطاف پذیری برای پرداخت برای راه حل های زیرساختی مورد نیاز، تا زمانی که نیاز دارند؛ و عمق تخصص و خدمات ما که به CIOها قدرت می دهد تا بیشتر بر الزامات استراتژیک خود تمرکز کنند. کسبوکارها در هر اندازهای برای رقابتی ماندن به انعطافپذیری نیاز دارند، و یک مدل راهحلی مقیاسپذیر و ابرمانند پاسخ این سوال است.
امروزه فناوری سیستم عصبی است که استراتژی شرکت، امور مالی، نوآوری، عملیات و استعداد را به هم متصل می کند. CIOها به طور فزاینده ای وظیفه دارند با ذینفعان کلیدی در سراسر سازمان ارتباط برقرار کنند تا از همسویی و اجرای آن اطمینان حاصل کنند. با درهم آمیختن فناوری اطلاعات در تمام جنبه های یک کسب و کار، CIOها بر این باورند که سازمان های آنها باید به سرمایه گذاری در تحول دیجیتال ادامه دهند تا مرتبط باقی بمانند. یافتههای کلیدی از نظرسنجی جهانی Lenovo از بیش از 500 مدیر ارشد فناوری عبارتند از:
- تقریباً همه CIOهای مورد بررسی بر این باورند که نقش آنها در چند سال گذشته تکامل یافته و گسترش یافته است و از آنها خواسته می شود تصمیمات تجاری بگیرند که بسیار فراتر از فناوری است.
- 9 از 10 CIO می گویند که نقش و مسئولیت آنها فراتر از فناوری گسترش یافته است، از جمله حوزه های غیر سنتی مانند تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش های تجاری (56%)، پایداری/ESG (45%)، DE&I (42%)، HR/ استعدادیابی (39%) و فروش/بازاریابی (32%).
- 82 درصد میگویند که نقش CIO در مقایسه با دو سال پیش چالشبرانگیزتر شده است، زیرا آنها با طیف گستردهای از چالشهای منحصربهفرد مواجه هستند، از استفاده روزافزون از هوش مصنوعی و اتوماسیون گرفته تا جذب استعداد در یک نیروی کار جهانی و از راه دور.
- CIOها برای حل چالشهای مربوط به حریم خصوصی/امنیت دادهها (66%)، امنیت سایبری/باجافزار (66%)، همگام شدن با تغییرات تکنولوژیکی (65%)، مدیریت اکوسیستمهای تکه تکه فروشنده IT (61%) و اتخاذ/استقرار سختترین مشکل را پیدا میکنند. تکنولوژی جدید (60%).
- اکثر CIOها بر این باورند که نقش آنها در سازمان در نفوذ افزایش یافته است.
- بیش از 3 در 4 CIO می گویند که تأثیر بیشتری بر ثروت کلی شرکت خود نسبت به سایر موقعیت های C-Suite دارند.
- 88٪ موافقند که “نقش من به عنوان مدیر ارشد اطلاعات، مهم ترین مؤلفه در ادامه فعالیت شرکت یا سازمان من است.”
- با گسترش و تکامل نقش CIO، پاسخ دهندگان می گویند که فروشندگان فناوری آنها نقش ارزشمندی در موفقیت کلی شرکت ایفا می کنند.
- به گفته 61 درصد از پاسخ دهندگان، اگر کسب و کارها هزینه های خود را در طرح های تحول دیجیتال متوقف کنند، در عرض چند هفته تأثیر خود را احساس می کنند. این به نقش فناوری بهعنوان یک جزء حیاتی کسبوکار اشاره میکند، نه تنها منبعی برای کاهش هزینه.
- با نگاهی به آینده، CIOها انتظار دارند به فروشندگان خود مراجعه کنند تا در پنج سال آینده به آنها کمک کنند تا مشکلات بی شماری را حل کنند، از جمله افزایش چابکی سازمانی (60%) و تامین امنیت سیستم ها و عملیات شرکتشان (52%)، و همچنین ساده سازی پیکربندی، استقرار و نگهداری فناوری (50%) و بهینه سازی هزینه ها (43%).
- 8 در 10 CIO موافق هستند که فروشندگان فناوری آنها “به طور موثری یکپارچه شده اند که افزایش می یابد [their] بهره وری کلی.»
- با در نظر گرفتن چالشهای جدید و مسئولیتهای در حال تحول، CIOها پیشنهاد میکنند که پشته فناوری فعلی آنها جای زیادی برای بهبود دارد.
- با توجه به شانس راهاندازی مجدد از ابتدا، اکثر CIOها (57%) میگویند که نیمی یا بیشتر از فناوری فعلی شرکت خود را جایگزین خواهند کرد.
- در مقایسه با سال گذشته، 63 درصد از شرکتها از Device-as-a-Service بیشتری در پشته فناوری خود استفاده میکنند.
- با تغییر مدلهای کسبوکار، تقریباً همه CIOها (92%) به طور قطع یا احتمالاً به فکر اضافه کردن پیشنهادات جدید aaS در دو سال آینده هستند.
«در این محیط پیچیده تکنولوژیکی، CIOها می خواهند نوآوری کنند، نه مدیریت IT. همانطور که تحقیقات Lenovo برجسته میکند، CIOها به فروشندگان فناوری خود فراتر از ارائه اصول اولیه به خوبی نگاه میکنند – یعنی افزایش چابکی سازمانی، سادهسازی پیکربندی و بهینهسازی هزینهها. رهبران فناوری اطلاعات همچنین به مشاوره و راهنمایی نیاز دارند که چگونه فناوری نوظهور می تواند اهداف تجاری آنها را ارتقا دهد. فرصتهای فناوری برای افزودن ارزش واقعی کسبوکار – درست در سراسر شرکت – بسیار زیاد است.
کار میدانی برای این مطالعه از طریق یک نظرسنجی کمی از 6 دسامبر 2021 تا 21 دسامبر 2021، بین 525 CIO جهانی انجام شد. نمونه نظرسنجی متشکل از تعداد تقریبا مساوی از پاسخ دهندگان از هر بازار است: برزیل، چین، ژاپن، سنگاپور، بریتانیا و ایالات متحده. پاسخ دهندگان شامل مدیران ارشد فناوری اطلاعات شرکت ها و سازمان هایی با حداقل 250 کارمند بودند.
کن وانگ، رئیس گروه راه حلها و خدمات لنوو، گفت: «مدیرانهای اطلاعاتی مدرن «کنترل مأموریت» برای سازمانهایشان هستند، نقش آنها تنها در طول 24 ماه گذشته به شدت تغییر کرده است. از پیمایش در اکوسیستم های پیچیده فناوری برای همگام شدن با سرعت تحول دیجیتال، ارتقاء مهارت کارکنان و مدیریت کمبود جهانی استعدادهای فناوری اطلاعات، CIO امروزی مسئول کل زنجیره ارزش فناوری و فراتر از آن است. تحقیقات Lenovo نشان میدهد که CIOها آماده این چالش هستند. و آنها به دنبال شراکت با فروشندگان خود هستند تا سازمان های خود را همراهی کنند و موفق شوند.”
مطالعه کامل در دسترس است Lenovo Tech Today.