کسب رتبه اول آسیا اقیانوسیه پس از رتبه نهم لنوو در 25 زنجیره تامین جهانی برتر گارتنر برای سال 2022 است که به طور مشابه شرکت هایی را که در مدیریت زنجیره تامین برتری دارند در میان اختلال زنجیره تامین پرخطر، شناسایی، تجلیل و نمایه می کند.
این مدل منحصربهفرد انعطافپذیری و کنترل بیشتری را بر عملیات زنجیره تامین فراهم میکند و یک عامل کلیدی در تضمین انعطافپذیری و انعطافپذیری Lenovo در میان اختلالات در سراسر اقتصاد جهانی باقی میماند.
لنوو اولین زنجیره تامین دیجیتالی را اجرا میکند و فناوریهایی را در بر میگیرد که تصمیمگیری دقیقتری را در مدیریت عرضه و محصول برای ارائه تجربیات بینظیر مشتری ممکن میسازد. فناوریهای پیشرفته مانند 5G، بلاک چین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، تحویل محصولات و راهحلها را به مشتریان در سراسر جهان بهینه میکنند.
لنوو همچنین تعهد خود را به ایجاد انعطافپذیری در برابر آب نشان میدهد و جایگاهی را در فهرست معتبر CDP “A List” برای مقابله با امنیت آب از طریق اجرای فرآیندهای ردیابی دقیق مصرف آب به دست آورده است. در آسیا و اقیانوسیه، شیرهای آب مبتنی بر حسگر و سیستمهای شستشوی خودکار برای به حداقل رساندن هدررفت آب در تاسیسات تولیدی نصب میشوند.
لنوو در رده 10 برتر زنجیره تامین گارتنر® آسیا/اقیانوسیه برای سال 2022 قرار گرفته است و از رتبه 2 در سال 2021 بالاتر رفته است و از سایر مشاغل اصلی آسیایی مانند TSMC، LG Electronics، سامسونگ و تویوتا بالاتر است.
پایداری زنجیره تامین
رتبهبندی گارتنر تلاشها برای ارتقای نوآوریهای زیستمحیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را در سراسر زنجیره تامین ارزیابی میکند.
اینجا بیشتر بیاموزید: https://www.gartner.com/en/supply-chain/research/supply-chain-top-25/asia-pacific-report-2022
لنوو مدیریت شرکتی در سطح جهانی را از طریق تلاشهای پایداری و تأثیر اجتماعی نشان داده است، و اهداف پایداری تهاجمی مانند کاهش 50 درصدی انتشارات 1 و 2 تا سال 2030 را تعیین کرده است. این شرکت همچنین تمرکز خود را بر همکاری با شرکا برای کاهش شدت انتشار افزایش میدهد. همچنین به عنوان انتشارات محدوده 3 شناخته می شود) در سراسر زنجیره ارزش. تا سال 2025، لنوو یک میلیون تن گازهای گلخانه ای را از زنجیره تامین خود حذف خواهد کرد. یکی از راههایی که این کار انجام میشود از طریق شرکای مانند Maersk ECO Delivery است که از سوختهای زیستی پایدارتر برای انتقال دستگاههای Lenovo از مکانهای تولید در سراسر چین به مشتریان در آسیا و اقیانوسیه و اروپا استفاده میکند.
این شناخت، برتری عملیاتی زنجیره تامین جهانی قوی و ردپای تولیدی گروه را برجسته میکند. لنوو با بیش از 180 بازار، 35 سایت تولیدی را در سراسر جهان – از جمله کارخانههای تولیدی در چین، هند و ژاپن، اداره میکند. همین سال گذشته، لنوو به طور قابل توجهی قابلیت های تولید خود را در هند گسترش داد و خط تولید Puducherry را دو برابر کرد تا مجموعه وسیع تری از محصولات مصرفی و تجاری را پوشش دهد.
با افزایش رقابت جهانی و اختلالات مکرر در مدلهای عملیاتی تجاری تثبیتشده، تعهد Lenovo به تعالی عملیاتی همچنان کلید رشد و سودآوری مداوم گروه در بلندمدت است.
برجسته کردن موقعیت پیشرو Lenovo در چابکی و پایداری زنجیره تامین در میان چالشهای صنعت