بهبود سئوی سایت جنبههای مختلفی دارد و هریک از این جنبهها دارای درجه اهمیت متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی موردی اساسیترین نیازمندیهای سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آنها توضیح خواهیم داد. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایتها استفاده میکند و الگوریتمهای گوگل دائما در حال تغییر هستند.
این نتایج به عنوان قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها در نزد گوگل شناخته میشوند. از جمله مزیتهای سئو وبسایت و بهینهسازی صفحات، میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که سئو میتواند ترافیک مناسبی را برای سایت به همراه داشته باشد. در صورتی که روند بهینهسازی صفحات به روشهای اصولی و مورد تایید موتورهای جستجو ادامه داشته باشد، ترافیک وبسایت به طور ماهانه، نمودار رو به رشدی را تجربه خواهد کرد. Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمهای گفته میشود که مشخصتر بوده و رواج کمتری دارد. به بیان دیگر، کلمات کلیدی دم دراز عباراتی بلندتر و مشخصتر هستند که بازدید کنندگان معمولا زمانی از آنها استفاده میکنند که به مرحله خرید نزدیکتر باشند. به عنوان مثال، عبارت “سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه و عبارت “راهنمای استفاده از تکنیکهای سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم دراز است که مشخصتر به آنچه کاربر به دنبالش است اشاره دارد.
به عنوان مثال شما برای آموزشهای حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه میکنید و مطمئن هستید که محتوای ارائهشده از اعتبار کافی برخوردار است. گوگل به سایتهایی علاقمند است که تعامل بیشتری با کاربر برقرار میکند و سعی میکند که امتیازات ویژهای برای این سایتها لحاظ کند. شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوینترین شیوههای جلب ترافیک سایت است. شبکههای اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمیگذارد، اما سبب میگردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد. به تکنیکهای کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری میگویند. به کلیه اقدامات فنی که جهت بهینهسازی و افزایش رتبه درون سایت انجام میگیرد، سئو تکنیکال یا سئو فنی میگویند.
- البته این تغییرات مثبت، درصورتی پیش خواهد آمد که به طور صحیح از کدهای اسکیما استفاده شده باشد.
- اگر علاقه دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، مقاله نرخ پرش یا بانس ریت را مطالعه کنید.
- تگهای متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایلهای HTML ارائه میدهند.
- درواقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتورهای جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید.
سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد
در واقع با استفاده از یک سئو قوی، رفتار کاربران نیز در سایت شما تغییر خواهد کرد. شمشیری که در صورت استفاده درست از آن میتواند به شما کمک کند تا نتیجه دلخواه خود را با سرعت بیشتری به دست آورید. از دیگر ابزارهایی که توانایی بررسی کردن بک لینکها را دارد و برای بهبود سئوی خارجی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، ابزار Ahrefs است.
سئو چیست؟
اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. قبل از هر چیز شما باید با فرایند بازاریابی و قیف فروش اینترنتی آشنا شوید. قیف فروش اینترنتی در کل 4 مرحله، جذب، تبدیل، فروش و وفادار سازی دارد که سئو فرایند جذب را انجام میدهد و محتوای سئو شده فرایند تبدیل مشتری به علاقهمند و درنهایت فروش و پولسازی. بعدازاین فرایند شما با اعمالی مانند ایمیل مارکتینگ و خلاقیت، مشتریان خود را به یک وفادار تبدیل میکنید. در دنیای وب ما سه نوع سئوکار داریم که در ادامه مطالب شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.
کدام موتور جستجو؟ گوگل یا …؟