شاخص تحول هوشمند
23 فوریهrd، 2023 – لنوو برای بررسی پذیرش فناوری که باعث تحول هوشمند می شود، امروز اولین نسخه از شاخص جهانی تحول هوشمند را ارائه کرد که نرخ پذیرش فناوری های دیجیتال متحول کننده را در بازارها و صنایع معیار قرار می دهد. این گزارش توسط Economist Impact نوشته شده و توسط Lenovo سفارش داده شده است.
سفر تحول هوشمند لنوو شامل پذیرش کامل دادههای بزرگ، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در بیش از 30 سایت تولیدی آن برای ایجاد یک زنجیره تامین انعطافپذیر است. در کارخانه LCFC لنوو در هفی، چین، هوش مصنوعی در فرآیند برنامهریزی تولید استفاده میشود و زمان را از شش ساعت به 90 ثانیه کاهش میدهد و در عین حال خروجی را 19 درصد بهبود میبخشد. اینترنت اشیاء شفافیت کامل و تجزیه و تحلیل عمیق را برای رفع مشکلات ارائه می دهد و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در یک پلتفرم ابری به شناسایی مشکلات احتمالی کمک می کند و به برآورده شدن خواسته های مشتری کمک می کند، اطمینان حاصل می کند که سفارشات به موقع تحویل می شوند و در نتیجه هر 0.5 ثانیه یک رایانه شخصی از خط تولید تحویل می شود.
بالاترین رتبه در بین تمام بازارهای موجود در این شاخص، دانمارک بود، جایی که شاخص تحول هوشمند نشان داد که 27 درصد از کسب و کارها از داده های بزرگ استفاده می کنند در حالی که 24 درصد از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده اند. در حالی که اقتصادهای پیشرفته به طور کلی پیشرفت بیشتری در تحول هوشمند داشته اند، تولید ناخالص داخلی سرانه بالا عملکرد خوب را تضمین نمی کند. کانادا و استرالیا در رتبه 31 قرار گرفتندخیابان و 32ndبه ترتیب از 33 کشور مورد مطالعه.
در حالی که هوش دیجیتال هنوز در مراحل اولیه خود است، از شاخص تحول هوشمند لنوو مشخص است که پذیرش در مقیاس وسیع و فراصنعتی است. در حالی که ایجاد زیرساخت های دیجیتال می تواند نسبتا سریع باشد، بزرگترین مانع برای پذیرش، در دسترس بودن نیروی کار ماهر است. تجهیز کارکنان به مهارت های لازم برای انطباق با فرآیندهای کاری به طور فزاینده داده محور و خودکار، چالشی کلیدی برای سازمان ها در سال های آینده خواهد بود.
لنوو شاخص تحول هوشمند سالانه را برای بررسی پذیرش جهانی هوش دیجیتال
شاخص تحول هوشمند لنوو، پذیرش کلان داده، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در بازار را بر اساس دادههای منتشر شده از OECD و دادههای نظرسنجی اختصاصی رتبهبندی میکند. تیم اکونومیست ایمپکت تشخیص داد که بازارهای مستقر در شمال و غرب اروپا بالاترین نرخ پذیرش را در مقایسه با سایر بازارها نشان میدهند که در درجه اول به دلیل زیرساختهای پیشرفته، نیروی کار ماهر و سیاستهای دولت آیندهنگر است که اعتماد و شفافیت در استفاده از دادهها را ارتقا میدهد.
در مجمع جهانی اقتصاد امسال، LCFC به شبکه جهانی فانوس دریایی انجمن متشکل از تولیدکنندگان پیشرو اضافه شد که رهبری و ادغام فناوری های چهارمین انقلاب صنعتی (4IR) را نشان می دهد.
با حرکت به سال 2023، شرکتها در سراسر جهان بر روی کنترل هزینهها در مواجهه با اقتصاد نامطمئن تمرکز میکنند. ادغام کلان داده، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به عنوان یک راه حل خارج از جعبه از طریق ابر می تواند به حمایت از هدف سازمان به سمت تحول هوشمند، کمک به افزایش قیمت و کاهش موانع پذیرش، و در عین حال افزایش هوش تجاری کمک کند.
در تمام کسب و کارها، فناوری هر جنبه ای از عملکرد یک سازمان را متحول می کند، اما این فناوری هایی مانند داده های بزرگ، هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) هستند که الگوی جدیدی از تغییر – تحول هوشمند – را به پیش می برند. نتایج اجتماعی و اقتصادی بهتر با این حال، فقدان نیروی کار ماهر، سرعت پذیرش را کاهش می دهد.
همچنین نیاز به تمرکز بر صنایع خارج از بخش فناوری وجود دارد، زیرا اینها معمولا ضعیف ترین حلقه هستند. کشورهایی که بالاترین نرخ پذیرش را دارند، کشورهایی هستند که شرکتهایی در بخشهای سنتیتر مانند خردهفروشی و مهماننوازی نیز انقلاب هوش دیجیتال را پذیرفتهاند.»
بعدی برای تحول هوشمند کجاست؟
وایت پیپر را به طور کامل اینجا بخوانید.
وقتی به پذیرش کلان داده، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در صنایع نگاه می کنیم، بخش خدمات ICT بالاترین سطح کلی پذیرش را نشان می دهد. شرکتها در صنایع تولیدی و لجستیکی به دلیل استفاده از این فناوری خاص در هوشمندی زنجیره تامین مبتنی بر کارایی، پذیرش بالایی از IoT نشان میدهند. صنایع دانشی مانند خدمات حرفه ای، علمی و فنی موارد استفاده توسعه یافته تری را برای کلان داده و هوش مصنوعی نشان می دهند.
«مطالعه شاخص تحول هوشمند، اولین ارزیابی بین کشوری و صنعتی از عواملی است که موجب استقرار فناوریهای هوشمند در سطح جهانی میشود. الکساندر ون کیمناد، مدیر ارشد اکونومیست ایمپکت، گفت: کشورهایی که به دنبال برتری در هوش دیجیتال هستند، باید دارای «ثلاثه» استعداد، داده و زیرساخت باشند.
کمهوشترین بخشها مسکن، خدمات غذایی و ساختوساز هستند. در این صنایع، شرکتها معمولاً کسبوکارهای کوچکتر یا خانوادگی هستند که فاقد مقیاس و منابع برای به کارگیری موج جدیدتر فناوریها هستند.