Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) یک نیروگاه فناوری جهانی با درآمد 70 میلیارد دلاری است که در رتبه 171 در Fortune Global 500 قرار دارد و 82000 نفر در سراسر جهان استخدام می کند و هر روز به میلیون ها مشتری در 180 بازار خدمات ارائه می دهد. لنوو با تمرکز بر چشم انداز جسورانه برای ارائه فناوری هوشمندتر برای همه، موفقیت خود را به عنوان بزرگترین شرکت رایانه شخصی در جهان با گسترش بیشتر در زمینه های رشد کلیدی از جمله سرور، ذخیره سازی، تلفن همراه، راه حل ها و خدمات بنا کرده است. این تحول همراه با نوآوری لنوو که در حال تغییر جهان است، جامعه دیجیتالی فراگیرتر، قابل اعتمادتر و پایدارتر را برای همه و در همه جا ایجاد می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به https://www.lenovo.com مراجعه کنید و در مورد آخرین اخبار از طریق StoryHub ما مطالعه کنید.
مارکو پوزونی، مدیر فروش ذخیرهسازی EMEA لنوو میگوید: «امنیت دادهها توسط رهبران به عنوان ستونی در نظر گرفته میشود که به بیشترین توسعه نیاز دارد، که جای تعجب نیست زیرا تهدیدها همچنان در حال تکامل هستند و چشمانداز پیچیدهتر میشود. «استراتژی های امنیتی باید ادامه داشته باشد، نه منزوی. از آنجایی که میزان دادههایی که کسبوکارها نگهداری میکنند همچنان به رشد تصاعدی ادامه میدهد، که با افزایش پذیرش هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل بیشتر پیش میرود، قابلیتهای امنیتی باید همزمان گسترش یابد. و با تأکید بیشتر بر راهحلهای امنیتی به جای محصولات، همراه با مشکلات در یافتن پرسنل امنیتی مناسب، سازمانها به دنبال راهحلهای یکپارچه و مستقل هستند تا بتوانند از دادههای خود محافظت کنند. اساساً، بدون امنیت، نه مدیریت داده و نه تجزیه و تحلیل نمی توانند به پتانسیل کامل خود دست یابند. این سه ستون برای عملکرد مؤثر سازمان ها به یکدیگر متکی هستند.
فرهنگ داده ها: رکن چهارم نادیده
این داده ها از یک نظرسنجی از 600 مدیر C-suite و کسانی که مستقیماً به C-suite گزارش می دهند به دست آمده است. این توسط Lenovo سفارش داده شد و توسط FT Longitude در سپتامبر 2022 انجام شد.
گزارش کامل «دادهها برای بشریت» را میتوانید در اینجا بیابید.
پاسخ دهندگان طیف وسیعی از صنایع را نشان می دهند: حمل و نقل و لجستیک، خدمات تجاری، فناوری، رسانه و مخابرات، املاک و مستغلات و ساخت و ساز، داروسازی، پزشکی و بیوتکنولوژی، مهمان نوازی و اوقات فراغت، صنعتی و شیمیایی، خدمات مالی، انرژی، معدن یا آب و برق، مصرف کننده. و خرده فروشی
دی فیلیپو میگوید: «وقتی صحبت از دادهها به میان میآید، استعدادها نباید در تیم فناوری اطلاعات پنهان شوند: همه کارکنان باید برای استفاده مؤثر از دادهها توانمند شوند و این کار با تعبیه فرهنگ صحیح آغاز میشود. سازمانها در حین اجرای برنامهها در سه رکن داده، نباید چهارمی نادیده را فراموش کنند: مهارتهای داده. با داشتن راهحلهایی که مدیریت داده، تجزیه و تحلیل دادهها و امنیت دادهها را فعال میکنند، کارمندان باید بتوانند از این راهحلها برای دستیابی به نتایج کسبوکار بهتر استفاده کنند و در نقشهای خود اعمال کنند. قرار دادن مسئولیت رهبران کسبوکار برای دادن فرصتهای بیشتر به کارکنان برای توسعه مهارتهای فنی فراتر از نقشهای سنتیشان، نسلی از «تکنولوژیستهای تجاری» ایجاد میکند که به خوبی مجهز هستند تا از پتانسیل کامل دادهها استفاده کنند. با انجام این کار، سازمانها میتوانند از مزایای بهرهوری بالاتر، افزایش وفاداری مشتری و بهبود درآمد بهره ببرند، همانطور که رهبران داده نشان میدهند.
روش شناسی
در حالی که اکثریت (88٪) استخدام استعدادهای مناسب را بخش مهم یا اساسی استراتژی داده خود می دانند، بیش از سه چهارم (79٪) کمبود مهارت را تهدیدی برای کسب و کار خود در سه سال آینده می دانند و فقط یک سوم (35%) احساس می کنند که در حال حاضر مهارت ها و قابلیت های مربوطه را در سازمان خود برای اجرای برنامه های خود دارند.
سایر جنبههایی که برای استخراج قابلیتهای داده حیاتی هستند شامل افزایش خودکارسازی مدیریت و/یا تجزیه و تحلیل دادهها (89%) و بهبود استفاده از انواع مختلف دادهها، مانند دادههای خارجی و بدون ساختار (88%) است.
رهبران داده یک گروه نخبه هستند که از طریق تحقیقات شناسایی شده اند و استراتژی های موفقی را در سه رکن کلیدی مدیریت داده، تجزیه و تحلیل داده ها و امنیت داده ها اعمال کرده اند و آنها را قادر می سازد تا از داده ها به طور موثرتر در عملکردهای تجاری استفاده کنند. این سازمانهای دادهمحور در نتیجه مزایای بیشماری را مشاهده کردهاند و در ۱۲ ماه گذشته با موفقیت درآمد (۷۸ درصد) و رضایت مشتری (۷۰ درصد) را بهبود بخشیدهاند. رهبران داده همچنین به احتمال بسیار کمتری اثرات بهره وری ضعیف کارکنان (13٪) و کاهش نوآوری (10٪) را تجربه کرده اند.
سه ستون داده
سازمان ها در حال حاضر شاهد موفقیت در برخی زمینه ها هستند. اکثر رهبران احساس می کنند که راه حل داده آنها مقیاس پذیر است (58٪)، بسیار خودکار (57٪) و برای کارمندان ساده است (55٪). بسیاری همچنین احساس میکنند که ابزارها و فناوریهای کنونی آنها دید را بهبود میبخشند و به ارائه یک نمای واحد از تمام دادهها در سراسر کسبوکار کمک میکنند (54%)، و اکثر دادههایشان در فضای ابری ذخیره میشود (52%).
علیرغم اینکه تنها یک اقلیت در دسته رهبران داده قرار می گیرند، ستون های کلیدی مدیریت داده، تجزیه و تحلیل داده ها و امنیت داده ها در برنامه های آینده همه سازمان ها برجسته هستند. رهبران کسب و کار بیان می کنند که طی پنج سال آینده، به احتمال زیاد در موارد زیر سرمایه گذاری خواهند کرد:
- ابزارهای امنیت سایبری (59%)
- ابزارهای هوش مصنوعی (58%)
- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها (57%)
- ذخیره سازی داده ها (55%)
اما اکثر رهبران کسب و کار موافق هستند که تعبیه یک فرهنگ داده محور در سراسر سازمانشان یکی از مهمترین عناصر در استراتژی داده آنها در چند سال آینده خواهد بود (88%). در همین راستا، دو پنجم (40٪) از کسانی که به عنوان رهبران داده شناسایی شده اند می گویند که تیم فناوری اطلاعات آنها برای ارائه ابتکارات مبتنی بر داده با کسب و کار مشارکت می کند، در حالی که تنها یک چهارم (24٪) از کسانی که دنبال کننده داده هستند، می گویند.
29 مارس 2023 – استفاده موثر از داده ها یک ویژگی کلیدی شرکت های پیشرو جهان است که از طریق توانایی به دست آوردن سریع بینش و پیشبرد نوآوری، به آنها مزیت رقابتی می دهد. اما تحقیقات جدید به سفارش لنوو نشان میدهد که در واقع، تنها تعداد کمی (15%) از سازمانها در حال حاضر معیارهایی را دارند که به عنوان “رهبر داده” در نظر گرفته شوند.
گزارش «دادهها برای بشریت» از مدیران ارشد سازمانهایی با درآمد بیش از 500 میلیون دلار در پنج کشور نظرسنجی کرد تا بررسی کند که چگونه بزرگترین کسبوکارهای جهان از دادهها استفاده میکنند، و کجا میبینند که فرصتهایی برای استفاده از آن برای رسیدن به اهدافشان و کسب مزیت در آنها وجود دارد. یک چشم انداز رقابتی
با این حال، تنها نیمی از آنها (52%) از پلتفرم داده فعلی خود راضی هستند و تقریبا یک چهارم (23%) احساس می کنند که در این زمینه از رقبا عقب هستند. امنیت و مهارتها هر دو بهعنوان زمینههای کلیدی که کسبوکارها را عقب نگه میدارند، علاوه بر مشکلات با ارتباطات داخلی و یکپارچهسازی دادهها، ذکر میشوند. بیش از نیمی از آنها (56٪) نیز برای دسترسی به داده های خود از هر نقطه تلاش می کنند، که یک عامل مهم فزاینده در عصر کار ترکیبی است.
علاوه بر این، هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری داده ها با شرکا و سازمان های خارجی برای اهدافی مانند حمایت از ابتکارات زیست محیطی و مراقبت های بهداشتی، بهبود آموزش یا تشویق نوآوری می شود، امنیت یک عامل کلیدی است که سازمان ها را عقب نگه می دارد. نگرانیهای امنیتی بهعنوان بزرگترین مانع برای اشتراکگذاری دادهها (89%)، بالاتر از سیستمهای قدیمی و بدهیهای فنی (88%)، هزینه (87%) و نگرانیها در مورد رقابت (86%) ذکر میشوند.
درباره لنوو
آنها نماینده پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده هستند.
تقریباً همه (91٪) رهبران کسب و کار می گویند که بهبود راه حل های امنیت سایبری برای قادر ساختن سازمان آنها برای باز کردن ارزش از داده های خود مهم یا ضروری است. اما در حالی که بیشتر (57٪) از امنیت داده های خود اطمینان دارند، بقیه (43٪) در این مورد اطمینان ندارند.
کسبوکارها به وضوح میخواهند با دادهها کارهای بیشتری انجام دهند و شروع به اجرای برنامههایی برای رسیدن به این هدف کردهاند. اما فرهنگ محدود مبتنی بر داده ممکن است برخی از آنها را عقب نگه دارد.
بسیاری احساس می کنند که داده ها راه حلی برای بهبود عملکرد آنها در حل چالش های استعداد (88٪) است. و یک چهارم (23٪) احساس می کنند که به دلیل عدم بهبود توانایی خود در مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها، در یافتن منابع و حفظ استعدادها با مشکل مواجه شده اند.
پنجاه و پنج درصد از سازمان های مورد بررسی درآمدی بین 500 میلیون دلار تا 1.99 میلیارد دلار داشتند. 30 درصد از 2 تا 4.99 میلیارد دلار درآمد داشتند. و 15٪ درآمدی بالغ بر 5 میلیارد دلار یا بیشتر داشتند.
اکثر رهبران کسب و کار در داخل به دنبال اجرای استراتژی های داده ای هستند که شامل برنامه هایی برای ارتقای مهارت کارکنان در نحوه استفاده موثر از داده ها (89٪) و آموزش آنها برای تجزیه و تحلیل و مدیریت داده ها (88٪) است. انتصاب یک نقش منفرد مسئول بهبود یکپارچگی و استفاده از داده ها، مانند مدیر ارشد داده، نیز مهم تلقی می شود (90%)، اگرچه تنها یک پنجم (21%) اظهار می دارند که قبلاً این کار را انجام داده اند.
بسیاری (84٪) همچنین احساس می کنند که کمبود داده های قابل استفاده مانع از آن می شود. تقریباً یک سوم (31٪) اذعان دارند که به دلیل عدم بهبود توانایی خود در مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها، خطرات سایبری را تجربه کرده اند.
جیووانی دی فیلیپو، رئیس EMEA، Lenovo میگوید: «با توجه به اینکه سه ستون دادههای کلیدی نقش برجستهای در سرمایهگذاری آینده فناوری اطلاعات ایفا میکنند، زمان زیادی است که ببینیم سازمانهای بیشتری به رهبران داده تبدیل میشوند.» گروه راه حل های زیرساخت. هر کسبوکاری در مرحله متفاوتی از سفر دادهاش قرار دارد – برخی تازه شروع شدهاند، در حالی که برخی دیگر در مراحل بلوغتری هستند. تحقیقات ما در مورد مدیریت داده ها و تجزیه و تحلیل ها نیز همین موارد را نشان می دهد. سازمانها با ذخیره اکثریت دادههای خود در فضای ابری و پیادهسازی راهحلهایی که مقیاسپذیری، سادگی و دید را به ارمغان میآورد، پایهها را پایهریزی کردهاند. اما میتوان از این هم فراتر رفت، بهویژه وقتی صحبت از دسترسی بیشتر به دادهها و دادن ابزاری برای اطلاعرسانی یا تصمیمگیری به میان میآید. برای دستیابی به این هدف، سازمان ها نیاز به حمایت از ارائه دهندگان فناوری دارند و شرکا باید با هم همکاری کنند تا بهینه ترین راه حل ها را ارائه دهند.